Dimana segalanya bermula untuk aku, Sharifah Nur Syamiera.

Apa Yang Dikatakan Dengan Permulaan.


Blog ini ditubuhkan bukanlah untuk bercerita atau berbual kosong semata-mata. Tetapi untuk mengaplikasikan jari yang telah diberikan untuk menaip. Sekiranya didapati blog ini kurang lah best, disarankan korang hendaklah menghentakkan kepala kedinding sebanyak tiga kali dan teruskan membaca. Kerana korang hanya mampu merasai kelainanya dan mendapati bahawa blog ini sungguh 'Pehh!' selepas hentakan tersebut. Blog ini sungguh membosankan dan tiada intipati yang berguna jadi dalam keadaan korang yang kurang normal diakibatkan oleh hentakan tiga kali, korang akan lebih bergaya membacanya dalam keadaan begitu.




Kau Muzik Di Blog Aku.






Mickey Pergi Tinggalkan Aku . );
Thursday, July 9, 2009
9 JULAI 09






Semenjak aku duduk kat rumah
nenek , Along aku yg jage makan dan
minum kucing-kucing kat rumah tuh .
Jarang rasenye aku balik rumah
main ngan dorang cam dulu-dulu .
hee..sampai kucing aku pon
da tak rapat ngan aku .

Kucing aku 3 ekor semuanyer .
Cumi , Ciko & Mickey .
Hmm..Cumi da larikan diri .
Aku tak tahu mane dye pegi .
Ingat lagi mase aku
sedar yg dye tak balik
rumah , mase tuh aku lahh
org yg paling sedih skali .
Walaupun aku tahu yg dye
mesti takkan balik semula .
Ciko dan Mickey plak
masih ade kt rumah .

Tapi semenjak dua menjak nih ,
Along slalu ckp kat Mama yang Mickey
asyik sakit-sakit jea . Da ta macam dulu .
Dulu dye seekor kucing yg sgt2 lahh
lincah dan manje . hee .
Sekarang da lain da .
Makan pun dye taknak .
Asyik tido dan baring jea
kat atas kerusi .

Mungkin disebabkan rase
sayang dan simpati Along
kat Mickey yg bnyak menemani
kehidupan dye kat rumah
sepanjang nih , Along aku
ajak Mama membawe Mickey
ke Klinik Haiwan .

Sampai jea kat klinik tuh ,
doktor ckp dye demam ,
plus tekak dye da bengkak .
Sebab tuh dye ta bole na mkn walaupun
dye na mkn . Kesian Mickey .

Hari berlalu , silih berganti .
Satu hari tuh Along Call Mama dan
memberitahu yg Mickey macam da nazak sgt .
Memandangkan klinik kerajaan
tutup pd hari tersebut ,
Along ngan Mama pergi ke
klinik swasta bagi Mickey
utk mendapatkan rawatan .

Setelah di'check' oleh doktor ,
Doktor pun mengesahkan yg Mickey
terkena demam kuning dan yg paling menyedihkan
adalah sewaktu doktor memberitahu yg separuh
hati Mickey telah hancur
.
Mickey telah disuntik dan
diberikan ubat utk penyakitnye .

Bayangkan betape terseksanya Mickey
waktu itu . Patutlah makan pun
dye tak larat . Rupe-rupenye dye sedang
bergelut antare hidup dan matinye .

Memandangkan keadaan Mickey agak
serious pd waktu itu , doktor
telah menahannya diklinik utk
2 hari 1 mlm . Dan kos
utk rawatan itu sahaje
telah memakan belanje
sebanyak RM200.

Mungkin telah ditakdirkan yg
Mickey tidak akan sembuh .
Pada pukul 3.30 , 9 JULAI 2009(hari ini) ,
doktor telah menelefon mama utk
memberitahu yg Mickey telah
pergi meninggalkan kami utk selamanye .
Sedih aku rasekan tidak tergambar .
Tapi gembire juga dpt aku rasekan kerana
dye akhirnye bebas daripada terus terseksa
dari penyakit tersebut .

Along telah mengambil Mickey
di klinik tersebut dan telah
menanamnye dibelakang rumah
nenek aku .

Mungkin ke kerane ketidak
prihatinan aku terhadap
Mickey telah membuatkan
dye pergi meninggalkan aku ??

Apepun sebab dan alasannye ,
Mickey tetap telah pergi .
Itulah ketentuan takdir .
Dan jujur aku katekan ,
pulang dari sekolah td
aku dpt rasekan yg aku
akn kehilangan Mickey .
Dan nampaknyer instinct
aku tepat belake setelah
mengetahui berita kematian Mickey .

I LOVE YOU MICKEY ! (:
SORRY FOR NOT BEING
WITH YOU WHEN YOU NEED ME .



Goodbye.

FOLLOW BLOG



FACEBOOK TWITTER